woensdag 11 januari 2012

Gekke haren

Hallo,
de challenge op ons Copic Europe blog is afgelopen. De winnaar is intussen bekend, toen ik de inzendingen aan het bekijken was, zag ik dat Marianne Schut weer aan het kleuren is en hoe. Ze gaf Tilda een mooie rode haardos. Dit bracht me op het idee een kaart te maken met deze digi van Make-it Crafty. Ze heeft vast een naam, die zou ik op moeten zoeken. Ik houd het maar op een bloemenmeisje.


 Ze is in deeltjes gekleurd en uitgeknipt en daarna met 3D kit op elkaar gelijmd. Echt iets voor de ras 3D-ers, denk ik. Hier heb ik lekker fel gekleurd, past echt bij dit typetje.
De haren zijn niet door en door gekleurd, ik ben aan het experimenteren met verschillende manieren om haren te kleuren. Dit is de meer streperige manier, zo zie je haren vaak in het echt. We leren je deze technieken in de Copic gevorderden cursus.

Voor de jurk en de bloem heb ik een blauwe menggroep gebruikt, die ik eigenlijk altijd links laat liggen, waarom??? Het is de B60-serie, die een wat  paarse blauwe kleur heeft, op de foto zie je de paarse gloed niet. Als ik iets paars fotografeer, ziet het er altijd blauw uit. De groep heeft vier kleuren  B60-63-66 en de donkeren 69, ik heb ze alle vier gebruikt om het contrast te krijgen.
Onder het plaatje zit een stans gemaakt met een Spellbinders mal en daaronder een vierkante doiley van Cheery Lynn.  De wolkjes heb ik gemaakt met een Memory box malletje en wat inkt. Verder een bloem en wat takjes en de kaart zal alweer vol. De tekst heb ik ergens op een Nederlands blog kunnen kopen.
Op het oogwit en het bloemhart een glanslaagje zichtbaar, gemaakt met Royal Coat Dimensional Magic.
De gebruikte kleuren
haren V000-12-17
huid E000-00-11
kers RV000-63-66
groen YG00-03

Nog even dit:
gisteren heb ik me erg blond gedragen, ik heb per ongeluk al mijn mails van gmail (9000+) verwijderd van de server en uit de prullenbak. Als je dat laatste doet, ben je zeker alles kwijt. Dat is een snelle opruiming, maar wel heel lastig. Dus wie op mijn dsprakel@gmail.com een mail gestuurd heeft en ik heb nog niet geantwoord, stuur hem dan nog een keer.
groet Diny



26 opmerkingen:

Bastelmichaela zei

Hallo Diny,
deine Lady ist traumhaft, sowie die ganze Karte.
Liebe Grüße Michaela

Unknown zei

Wat is dit weer een prachtige kaart Diny en die haren zo mooi ingekleurd super

Liefs Nellie

Thea zei

Prachtig Diny! Vind de manier van de inkleuren van de haren heel mooi gedaan.

Groetjes Thea

Mercedes zei

Schitterend Diny, de haren zo mooi weer ingekleurd.
Prachtige kaart is het.

Groetjes Ans

Margreet zei

Wat een prachtige kleur haren.
Groetjes Margreet

Marion leest! zei

Hoi Diny,

Mooie kaart is het weer geworden. Leuk met dat paarse haar.

Enne die mail, lekker opgeruimd het nieuwe jaar in toch ;)

Groeten Marion

Karin zei

Wat een gave kaart!

Groetjes karin xx

Folkje zei

Heel erg mooi met deze kleuren, vind de stempels ook zo leuk, zie ze de laatste tijd wel vaker voorbij komen.

groetjes
Folkje

Frouwkje zei

Hoi Diny,
Prachtig gekleurd! Gaaf zo de haren in het paars!
Liefs, Frouwkje

Tinie zei

Nu dacht ik dat ik onderhand genoeg copics had, maar wauwww wat zijn die B60 kleuren mooiiii!!! Super bedankt en wat heb je er weer een geweldig geheel van gemaakt!!!

Groetjes Tinie

marion zei

Wat leuk zeg, heel apart en tuurlijk schitterend gekleurd. Liefs, Marion

marijke zei

gave kaart en leuk ook die kleuren haar moet dat toch eens gaan uitproberen weer eens wat anders

corryskaart zei

hoi diny
een prachtig ingekleurde kaart en zo leuk met de opbouw,hoe krijg je het toch iedere keer weer zo mooi voorelkaar?
groetjes van corry

Lenie Hempen zei

Wat een gave kaart DINY.
Hij is echt super leuk.
Dat paarse haar,en die grote ogen,echt helemaal geweldig.

Gr leny Hempen

Kreativmonster zei

Ganz zauberhaft, Diny, ich liebe die Falten an dem Rock!!!
Big Hugs
Barbara

Gea zei

prachtig!
groetjes Gea

Marianne Schut zei

Hai Diny, wat een Beauty weer deze paars/blauwe dame! Dit haarkleurtje is toch ook wel erg leuk! Leuk straks op de voorjaarskaartjes, hihi! En nu lekker aan het kleuren Diny, je hebt nu tijd genoeg, hihi heerlijk toch even geen mail te hoeven beantwoorden.. Liefs Marianne

KarinsArtScrap zei

gave haren diny, een super leuke kaart.

groetjes karin

Helen zei

wat een leuk kaartje en die haren zijn fantastisch; ben benieuwd of dat mij straks ook gaat lukken na de 21e ;-) Groetjes

R.V.Cards zei

Hoi Diny
dat is weer een heel mooi kaartje geworden
groet riadesign

Els Wouters zei

Prachtig weer Diny. Een hele mooi stempel.

Gerrittina zei

Ha ha, dat noem ik nog eens opschonen van je emailbox. Zou ik ook eens moeten doen.
Wat heb je dit stempeltje mooi ingekleurd!! Blijf vooral lekker experimenteren, ben benieuwd wat er nog meer gaat komen.

Gr.GZ

Diny Sprakel zei

Hallo, bedankt voor al jullie reacties. Ik ben ook weer aan het kleuren met potloden (Derwents).
Gerrittina heeft mij een tijd geleden een afdruk gestuurd met de vraag of ik daar ook plooien in kon kleuren, ook die is weg. Maar ik laat je morgen de met potlodd gekleurde plooien in een Magnolia zien.
Hoe zo tijd om te kleuren, vandaag ontdekte ik een lekkage op mijn hobby(zooi)zolder, heb de hoofdkraan maar dicht gedraaid en ben lekker naar de kleinkinderen gegaan.
Dat houdt in dat we nu alles achter en rondom het keukenblok weg moeten halen, wat haat ik opruimen toch.
groet Diny

Wenda zei

Titel is gekke haren maar ik vind ze prachtig Diny net als de gehele kaart.

Liefs Wenda

Cathy zei

Prachtig ingekleurd en in zulk een mooie kleuren!!! Heel erg mooi!!!

Helga zei

Dag Diny,
Ik vind de kleuren super, Diny. Toch eens proberen, dat paarse haar (niet voor mezelf, hoor ;-)) !
Wat jammer, van dat lek. Hopelijk valt het allemaal nog een beetje mee...

Helga