maandag 14 juli 2014

Workshop bloemenkind in Heesch

Hallo, 
vandaag ben ik met vier hobbyvriendinnen naar een workshop van Miranda van den Bosch geweest. 

Deze werd gegeven in het Creatief Centrum in Heesch, dus een thuiswedstrijd voor mij. Heerlijk om eens te gaan zitten en gewoon mee te doen, zonder zelf de leiding te hebben. Het was een superdag, een heel grote en koele workshopruimte, fijne mensen om me heen, lekkere lunch, gastvrije ontvangst en goede docent en een pracht project. 
Dat is de typering van deze dag, een aanrader.
Onderaan de foto zie je het begin van mijn canvas. Ik had een profielfoto van mijn prinsesje gemaakt, deze in zwart wit geprint en als basis gebruikt voor een canvas dat ik nu wel "Bloemenkind" kan noemen.


Voordat we plakten had ik met modeling paste structuur aangebracht met enkele Dutch Doobadoo maskers. 


We kregen een bak vol met bloemen en allerlei andere materialen, kralen, metalen voorwerpen knopen, kant lint, rits enz. Die heb ik hier op en om haar hoofd als een soort bloemenkrans geplakt.
In deze krans of tooi zie je ook de leuke puzzelstukjes van Softboard zitten, die staan deze week bij ons DT in de kijker. 



Na de lunch konden we alles in de gesso zetten en goed drogen. Daarna kwam het spannende werk nl. sprayen. We hebben met diverse merken gewerkt, ik schrok echt na de eerst sprays, heel fel roze, maar die zijn later verdund met parelmoer en door andere kleuren te spuiten ontstond een kleur die naar mijn zin was. 


Wat blauw, bruin en wat goud voegde ik ook nog toe. Daarna is er nog wat Inka Gold met een sponsje opgedaan. 
Als finishing touch nog een schaduwrandje rond het gezicht aangebracht, om het wat naar boven te halen.
Hier mijn hobbymaatjes van vandaag nog een keer wat beter in beeld.

Saskia gebruikte ipv inktsprays, de Panpastels en ook de parelmoerkleuren, zo mooi. Ze zal het zeker laten zien op het colourstockblog en in de FB groep.

Al met al een leuke zondag, die voor herhaling vatbaar is,
Groet Diny

5 opmerkingen:

Marjanne zei

Goh wat mooi is dit! !

Hanny zei

Wat een gezellige dag zal dat geweest zijn en zo speciaal zoals je dit gemaakt hebt, leuk idee om al die bloemen rond het mooie gezichtje te bevestigen en er nog een schaduwrand bij aan te brengen, mooi.
Fijne dag, liefs Hanny♥,
http://tierelantijntjes.blogspot.nl

KarinsArtScrap zei

dat ziet er heel erg mooi uit Diny.
Gr Karin

manon's kaartenhoekje zei

wauwww diny wat is die gaafff zeg

groetjes manon

Elizabeth zei

Wat ziet dit er weer schitterend uit!! je kleindochter is zo echt een bloemenkind geworden.