woensdag 3 juni 2015

Haaknieuws en een garenkit te winnen!

Hallo,

veel van de kaartenmaaksters zijn net als ik besmet met het haakvirus. Heerlijk afwisselend werk, na het kleuren, stansen, knippen en plakken op de bank of in de luie stoel met een haakwerkje voor de tv, wie doet ons wat.
Jullie hebben al wel meer berichtjes van mij gezien op dit blog of op mijn FB account met het thema haken.

 Volgende week woensdag 10 juni begint voor velen van ons weer een nieuw haakavontuur, de Scheepjes CAL 2015 (Crochet ALong, of te wel haak gezellig mee). Het thema is dit keer: Flight of a Fancy een omslagdoek of grote sjaal. 11 weken lang krijg in de Facebookgroep een deel van het patroon en als je het bij kunt houden heb je na elf weken een mooie sjaal klaar. In deze groep krijg je uitgebreid uitleg en hulp. Men heeft  duidelijke beschrijvingen en video's beloofd.


De Scheepjes CAL 2015 begint volgende week woensdag
Ik  heb een van de drie kits gekocht n.l.Heron (Reiger), de blauw/grijze variant. Maar ik lees in de Facebookgroup steeds vaker dat mensen graag mee willen doen, maar de 64,95 euro voor de uitgebreide kit zich niet kunnen veroorloven. De kit is echt super samengesteld en zijn geld zeker waard, dat wil ik voorop stellen, maar...vaak zijn er in het leven andere prioriteiten of kun of wil je dit bedrag er niet voor uitgeven.

Omdat ik eigenlijk iedereen gun om mee te doen heb ik wat speurwerk gedaan. ik ben op zoek gegaan naar alternatieven voor deze 3 CAL-kits. Ik heb het garen uit de kit vergeleken met andere garens en de Cotton 8 van Scheepjeswol komt er dicht bij, het is net zo mat als Linnen Soft en heeft kleuren die in de buurt komen van de kits. Het garen is iets dunner, daarom haak je het op naald 3,5. De omslagdoek zal wat kleiner uitvallen.
Ik adviseer je van de hoofdkleur (Base op het plaatje) vijf bollen te kopen en van de ander 8 elk een bol. Totaal dus 13 bollen.
Kijk maar eens wat je dan kwijt bent, 13 x 1,95. Er zit meer in een officiĆ«le CAL kit, de haaknaald, de speld, het label en de tas heb je er bij deze keuze  niet bij.
Wil jezelf de kleurtjes samenstellen, dan kun je hier staaltjes zien en bestellen.
Op de foto’s zie je mijn keuze.

Om mee te doen, meld je je aan bij de FB group: https://www.facebook.com/groups/scheepjescal/

Ik heb de kleurkaartjes van dit garen erbij genomen en drie alternatieve Kits gemaakt. Die wil ik met jullie delen. Van de basiskleur heb je waarschijnlijk genoeg aan 5 bollen en van de andere kleuren is een bol voldoende.

Dames, hier zijn mijn keuzes.


Ik hoop dat ik jullie hiermee van dienst ben geweest.
Om een van de kits te winnen, wil ik graag dat je het bericht hierover op mijn pagina liked en deelt, dan loot je a.s. maandag mee voor een gratis kit.






2 opmerkingen:

Gina zei

ooh Diny ! Het is een eeuwigheid geleden dat ik nog gehaakt hebt! Het lijkt mij leuk om zo in team iets te haken. Ik doe dan ook graag mee met jouw candy! Ik link naar jouw berichtje op mijn blog. Groetjes, en alvast bedankt voor de kans! Gina

Diny Sprakel zei

Dank je Gina.